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履修生紹介

加藤 諒

経済学研究科 産業経営システム専攻

As an undergraduate, I initially studied empirical accounting. However, after taking an accounting course from a statistical approach, I became interested in statistics, especially Bayesian statistics. I changed my major from accounting to marketing science because it uses more sophisticated Bayesian inference and is more related to daily life. I entered RWDC to develop my knowledge and techniques to become a data scientist.

Marketing Science -Modeling consumers behavior by Bayesian method-

Marketing science allows the behavior of the market and consumers to be understood as well as business strategies to be drawn using scientific tests based on data analysis and quantitative modeling. Because complex models are necessary to capture various consumers' behaviors, Bayesian methods, including Markov Chain Monte Carlo (MCMC), are used to estimate such complex models (state space modeling, including latent variables and hierarchical Bayes model). My research focuses on modeling consumer behaviors via the Bayesian method. I am trying to develop robust models that can be adapted to real-world marketing strategies.

Publications

  1. "Does Big N Matter for Audit Quality? Evidence from Japan", Asian Review of Accounting, forthcoming. (with Semba, Hu Dan)
  2. 「反復横断データから消費者セグメントの構成比の変化・生成・消滅を理解するための潜在クラスモデルと段階推定法」, 『マーケティング・サイエンス』, Vol. 23 (1), pp. 35-59, 2015. (星野崇宏氏, 堀江尚之氏との共著)
  3. "Accruals-Based Audit Quality in the Japanese Audit Market", Academy of Accounting and Financial Studies Journal, Vol. 19, No.1, pp.186-197, 2015. (with Hu, Dan)
  4. "Auditor Size as a Measure for Audit Quality: A Japanese Study", Economic Research Center Discussion Paper E-Series,2014. (with Hu, Dan)

Presentations

  1. 加藤諒, 星野崇宏. 参照価格とforward-lookingを考慮した消費者の選択行動の構造推定. 日本マーケティング・サイエンス学会第98回研究大会, 電通ホール, 2015年12月.
  2. 加藤諒. Forward-lookingな消費者の慣習形成・飽和を考慮したブランド選択モデルの構造推定. 日本マーケティング・サイエンス学会第97回研究大会, 大阪府立大学, 2015年6月.
  3. 加藤諒. 消費者の慣習形成・飽和を考慮したブランド選択モデルの構造推定. 日本マーケティング・サイエンス学会 行動経済学と産業組織論によるマーケティングモデルの深化部会WS, 名古屋大学,2015年6月.
  4. 加藤諒, 星野崇宏, 堀江尚之. 段階推定法を利用した潜在クラスの時系列的把握. 日本オペレーションズ・リサーチ学会「数理的発想とその実践」第1回研究集会, 金沢学院大学, 2015年5月.
  5. 加藤諒, 星野崇宏. 消費者の慣習形成を考慮したブランド選択モデルの構造推定. 行動経済学会第8回大会, 慶應義塾大学, 2014年12月.
  6. HU, Dan and KATO, Ryo. Auditor Size as a Measure for Audit Quality, A Japanese Study. 日本経営財務研究学会ファイナンスキャンプ2014,六甲スカイ・ヴィラ,2014年7月.
  7. HU, Dan and KATO, Ryo. Accruals-Based Audit Quality in the Japanese Audit Market. ICBEIT 2014, Taipei, March, 2014.
  8. HU, Dan and KATO, Ryo. Identifying Audit Quality through Auditor Size. Auditing Research Workshop, Nagoya University, October, 2013.

Awards

  1. 日本マーケティング・サイエンス学会「研究奨励賞」, 2015年.

活動紹介

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